Jak zrobić wykrój na męskie szorty


  Zaraz wam pokażę, że to nie takie trudne. Będzie to forma podstawowa męskich szortów na gumce. Do jej narysowania potrzebujecie dużego arkusza, linijki, kątomierza i ołówka. Możecie je również narysować w jakimś programie komputerowym. Ja korzystałam z AutoCADa.
  Zanim przystąpimy do rysowania musimy pomierzyć osobę dla której szorty będą szyte. Jeśli robimy je dla siebie prosimy kogoś o pomoc. Potrzebny nam będzie:
-obwód bioder z uwzględnieniem wypukłości brzucha ( u mnie 84 cm)
-wysokość talii ( u mnie 108 cm)
-wysokość krocza ( u mnie  84 cm)
Gdy już wszystkie wymiary mamy przystępujemy do rysowania:


Instrukcja powstała w oparciu o książkę Haliny Cyrankiewicz "Szyję dla siebie i rodziny"(polecam).
Po kliknięciu na zdjęcie, litery powinny być lepiej widoczne.

Szorty które prezentowałam w poprzednim poście i na początku tego posta powstały na podstawie zmodyfikowanej formy, którą pokazywałam wyżej. Z tego powodu nie gwarantuję, że wyjdą podobne. Formę możecie modelować tak jak chcecie. Możecie spodenki zrobić luźniejsze, zwęzić nogawki, dodać kieszenie i tylko to co wam się podoba. Mam nadzieję, że instrukcja jest zrozumiała.


Dziękuję bardzo za wszystkie komentarze pod ostatnim postem :D. Bardzo mnie zmotywowały do dalszej pracy. Już powstają damskie szory również  według mojego projektu :).

20 komentarzy:

  1. Wytłumacz tylko czym są te wysokości i jak je mierzyć, bo jestem zielona:) Uszyję takie na siebie i poraduję swojemu facetowi, ale będzie zdziwko:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wysokość talii to inaczej zewnętrzna długość nogi, mierzona od podłogi do górnej krawędzi biodra. Wysokość krocza to wewnętrzna długość nogi również mierzona od podłogi.

      Usuń
    2. Ok, dzięki:)) Na fachowej terminologii ja się po prostu nie znam:P

      Usuń
  2. Fantastyczny i bardzo estetyczny tutorial. :)
    No i czekam na damskie szorty!

    OdpowiedzUsuń
  3. wolę tradycyjny sposób konstrukcji z ołówkiem i karką, ale Twój sposób jest niesamowity :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podoba mi się w nim to, że w każdej chwili mogę coś zmienić nie bazgrając po arkuszu :D

      Usuń
  4. Jak u Ciebie twórczo bardzo fajny post i przydatny ! :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. No i się doczekałem :D Bardzo przejrzyście napisany, muszę się jak najszybciej zabrać za uszycie własnych :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Troszkę się namęczyłam aby to dało się zrozumieć :P. Czekam na efekt Twojej pracy :). Radzę trochę ten wykrój poszerzyć, bo tak to spodenki będą dosyć dopasowane.

      Usuń
  6. zgadzam sie z poprzedniczka tutek napisany zrozumiale,,,xxxbuzka

    OdpowiedzUsuń
  7. Instrukcja jest zrozumiała! :-) Najczęściej nie kumam nic z takich konstrukcji, ale tu jarzę w sumie wszystko :-) Nie wiem czy odważę się na taką konstrukcję, ale będę o niej pamiętać i dziękuję, że zechciałaś się z nami podzielić swoją pracą :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do odważnych świat należy, próbuj :D

      Usuń
  8. Przyznam szczerzę ,że za wiele mi to wszystko nie mówi ale jestem pełna podziwu dla Twojego talentu ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajna instrukcja, od razu jest to bardziej zrozumiałe:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Mam problem z punktami 20, 21. Mam wrażenie że dolna krawędź tyłu to po prostu połączenie punktów 2 i 16. Ale wtedy po co byłyby te 20 i 21?

    OdpowiedzUsuń
  11. Ale super! Muszę spróbować! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Muszę chłopakowi kupić w takim stylu szorty bo jeszcze szyć nie potrafię tak ładnie jak Ty. Niedługo ma urodziny więc będzie jak znalazł. Zaczęłam się rozglądać i na vip-republic.pl jest spory wybór. Coś tam wybiorę. Fajnie bo mają tam gwarancję najniższych cen i jak znajdę coś taniej to zwrócą mi 3-krotność różnicy.

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetnie to pokazałaś dzięki Tobie uszyłam spodenki dla synka;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Super!!! Wszystko jasne i zrozumiałe ale mam pytanie czy do damskich spodni też można zastosować te obliczenia?

    OdpowiedzUsuń

@Suzospiracje na INSTAGRAM

Obsługiwane przez usługę Blogger.