Moja nowa maszyna Elna 340 eX- recenzja


 Od dziesięciu dni mam w pokoju nową lokatorkę ;). Jupi! Nad zakupem maszyny zastanawiałam się długo. W internecie można znaleźć sporo ofert, jednak obejrzenie maszyn "na żywo" okazało się trudnym zadaniem. Na całą Częstochowę znalazłam na obrzeżach jeden sklep z maszynami i to głównie przemysłowymi. Domowych na półce dojrzałam 4. Jednak na zamówienie dostawało się jaką się chciało. Do większych marketów z AGD nie warto zaglądać. W Częstochowie w każdym z nich stały maszyny tylko jednej firmy, która niezbyt mnie interesowała.
  Początkowo  na maszynę miałam przeznaczone dużo mniej kasy, ale z pomocą kochanej mamy mogłam trochę zaszaleć.  Stwierdziłyśmy, że skoro mój 25-letni Łucznik miał chwytacz rotacyjny to już przy nim zostaniemy.
  Tak po wielu godzinach spędzonych na przeszukiwaniu internetu i rozmowach padło na Elnę 340 eX. To co mnie do niej przekonało poza chwytaczem rotacyjnym, to automatyczne obrzucanie dziurek, wbudowany nawlekacz i obcinacz nitek. Maszyna, co ważne ma też regulacje docisku stopki od 0 do 3( zauważyłam, że wiele oglądanych przeze mnie maszyn jej nie miało).

Elnę dostajemy razem z plastikową walizeczką.


Do maszyny dołączone były też takie rzeczy:
  Bogactwo stopek jest takie duże, że nic nie będę musiała dokupić. To mnie bardzo cieszy :D. Po kolei widzimy: stopkę do pikowania, prowadnik do pikowania, stopkę do haftowania, do ściegu krytego, do automatycznego obrzucania dziurek, do zamków, do zamków krytych, do marszczenia,do ściegu prostego, uniwersalna, do wąskiego podwijania, overlockową. Szpulek dostałam łącznie 14.
  Bardzo spodobał mi się schowek, dzięki któremu możemy mieć wszystkie stopki pod ręką.

Maszyna ma 22 ściegi + 1 do automatycznego obrzucania dziurek. Ściegi od 12 do 22 są ściegami elastycznymi, którymi szyjemy na długości ściegu SS.


Tak wyglądają na materiale (bez ściegów krytych):
   Mieć więcej niż ścieg prosty i zygzak to dla mnie wielka radocha :D 

Obrzucanie dziurek
Stopka overlock i ścieg super strech (17)
Ścieg kryty i marszczenie
Podsumowując:
+ dużo akcesoriów
+ cicha praca
+ jest stabilna, nie lata mi po stole przy szyciu
+ szyje zarówno grube materiały jak i bardzo cienkie tkaniny( szycie szyfonu było przyjemnością;)
+ możliwość wyłączenia ząbków
+ maszyna jest porządnie wykonana
+ miarka na podstawie maszyny, płytce ściegowej
+ schowek na akcesoria
+ prosta obsługa
+ bardzo czytelna instrukcja, dużo obrazków
+ 3 lata gwarancji
- plastikowa rączka do przenoszenia maszyny
- przy obrzucaniu dziurek jedna strona ma nieco rzadszy ścieg, albo ja coś źle ustawiam

  Mimo, że z zakupem tej Elny więżę się spory wydatek to zdecydowanie jest ona warta polecenia. Maszyna ma dużo, dużo plusów. Ciężko się za bardzo czego doczepić. Jak na razie jestem nią zachwycona. Teraz szycie to sama przyjemność. Mogę przy niej siedzieć cały dzień :D. Nawet tata jak zobaczył nawlekacz nici to postanowił nauczyć się szyć ;).

    

32 komentarze:

  1. Oby Ci długo i niezawodnie służyła!

    OdpowiedzUsuń
  2. zazdroszczę i życzę uszycia góry fajnych ciuchów :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Och - ja też aż trochę zazdroszczę ;-) I też życzę Tobie, żeby maszyna Ci dobrze i długo służyła :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. łosz Ty! IGA OFICJALNIE ZAZDROŚCI :D
    no to teraz będziesz szyła całe dnie, a jakie cuda wyczarujesz! :)
    Nie no czaaad :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak wypas :)! Szczególnie miło zaskoczyło mnie bogactwo dodatków do maszyny i walizeczka :). Miliony kilometrów nici i materiałów do przeszycia życzę :).

    OdpowiedzUsuń
  6. Ile stopek :D niezły wypas moja jest uboga :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale super! :) Miarki Ci zazdroszczę, chyba sobie domaluję na silvercreście! :D Dużo dobrego czytałam o tej elnie, fajnie, że mama Cię wsparła. :) I stopek tyle, że hoooooo! To teraz tylko szyć! :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tych stopek to strasznie się cieszę ;) Przydają się :D

      Usuń
  8. Znam to uczucie radochy! :D Gratuluję nowego nabytku i czekam na kolejne uszytki w ilości minimum 2 razy większej :)

    OdpowiedzUsuń
  9. To prawda że posiadanie czegoś więcej niż zygzaka to wielka radocha. Mam nadzieję że Ci maszyna posłuży. Ze stopek masz już chyba wszystkie potrzebne :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. nie ma nic lepszego niż.... zapach nowej maszyny :D. Gratuluję zakupu od razu mówię, że obcinacz do nitek bardzo rozleniwia, a automatyczne obrzucanie dziurek sprawia, że czujemy się mniej potrzebne ;). Niech Ci służy jak najdłużej!

    OdpowiedzUsuń
  11. Przepraszam, za moze trochę nieeleganckie pytanie, ale moglabym wiedziec ile kosztowalo to cudenko? Bo sama sie za czyms podobnym rozgladam..;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już odpowiadam ;). Maszyna kosztuje gdzieś 950-1000 zł. Zależy od sklepu.

      Usuń
  12. Ja też mam Elne (chyba 320) i też jestem z niej baaaaardzo zadowolona. Tak więc witam w klubie szczęśliwych posiadaczy Elna :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również mam Elnę 320 Ex i jest cudowna :)

      Usuń
  13. Aż spojrzałam na swoja maszynę i odkryłam, że też mam ściegi opisywane przez Ciebie jako elastyczne. Oby Ci dobrze służyła, a ja muszę się zagłębić w swoją instrukcję, bo chyba z wieloma rzeczami męczę się niepotrzebnie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja to siedziałam pół dnia nad instrukcją, bo bałam się, że coś zepsuje :)

      Usuń
  14. Bardzo rozsądny wybór, gratuluję udanego zakupu i życzę samych udanych projektów! Taka maszyna to sama radość :-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Gratuluję zakupu :)

    Szczerze mówiąc, to żałuję, że z kupnem mojej maszyny tak się pospieszyłam, bo przecież mogłam kupić coś lepszego... Ale bądź co bądź, szyje lepiej niż moja stara ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O nowej maszynie myślałam prawie od początków mojej przygody z szyciem. Wtedy jeszcze nie za dużo wiedziałam i nawet sobie jakiegoś Łucznika wypatrzyłam, bo ceny to oni mają dobre. Teraz wiem, że dobrze zrobiłam czekając z tą decyzją o zakupie nowej maszyny :).

      Usuń
  16. witaj w klubie - też mam Elnę i bardzo sobie chwalę:) ale, co ciekawe, też jedną stronę dziurki na guzik szyje mi "rzadszą" o.O

    OdpowiedzUsuń
  17. Ładna ta Twoja nowa lokatorka, a że się dobrze sprawuje to już w ogóle świetna :)
    Ja dostałam ostatnio uszkodzoną maszynę w prezencie, szyto na niej zaledwie dwa razy, więc jej stan wizualny jest idealny, dam ją do naprawy i mam nadzieję, że będzie śmigać jak nowa i w końcu nie będę musiała podkradać maszyny mamie :P

    OdpowiedzUsuń
  18. przeraszam - ale czy tak ma wyglądać dobrze zrobiona dziurka przez maszyne??

    OdpowiedzUsuń
  19. Dobrze zrobiona jest ta wyżej z guzikiem. Przy tej niżej był ustawiony zbyt rzadko ścieg, chciałam pokazać, że różni się lewe przeszycie od prawego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdy się odpowiednio usztywni materiał dziurki wyglądają dużo lepiej :P

      Usuń
  20. Czy można w tej maszynie wyłączyć dolny transport?

    OdpowiedzUsuń
  21. Jej plusem jest jeszcze to, że ma metalowe części w środku. Swoją kupiłam 2 miesiące temu, ale u mnie nie ma aż tyle dodatków:(

    OdpowiedzUsuń
  22. Kupiłam maszynę niedawno i niestety nie szyje ściegów od 12 do 22, pokrętło długości ściegu jest w pozycji S.S. i wszystko ustawione jak w instrukcji a ona i tak wybiera ściegi od 1 do 11.... czy można to jakoś ustawić czy mam reklamować maszynę??

    OdpowiedzUsuń
  23. Znam markę Elna, sama mam model tego producenta i przyznam, że bardzo go cenię, a Twoja recenzja tylko utwierdza mnie w przekonaniu, że Elna daje radę, jeśli chodzi o maszyny do szycia.

    OdpowiedzUsuń

@Suzospiracje na INSTAGRAM

Obsługiwane przez usługę Blogger.