Prezent dla taty- spodnie dresowe

  W tym roku postanowiłam wszystkim domownikom własnoręcznie przygotować prezenty pod choinkę. Nad tym co uszyć tacie długo się nie zastanawiałam. Po pierwsze jego stare spodnie dresowe już zbyt pięknie nie wyglądały, a po drugie strasznie zazdrościł jak szyłam szorty dla Dawida.
  Zaplanowałam uszyć długie spodnie dresowe ze ściągaczem przy kostkach. Zrobiłam szablon w oparciu o ten tutorial (na jego podstawie powstały też te i te spodenki). Odrysowałam go na tkaninie przedłużając nogawki. Obrałam długość mniej więcej do kostki. Wycięłam i zszyłam nogawki.


Z tej samej tkaniny wycięłam po dwa prostokąty o szerokości równej obwodowi łydki (27cm) i wysokości 2x większej niż zamierzana (22 cm). Krótsze boki zszyłam razem. Powstał rulon, który złożyłam na pół. Ściągacz wciągnęłam na nogawkę niewykończonymi stronami do siebie i spięłam razem szpilkami. Szyłam ściegiem elastycznym 1 cm od brzegu naciągając mocno tkaninę.


Zrobiłam dodatkowo kieszenie w szwach. Gumkę przyszyłam w sposób jaki pokazywałam tutaj.


Bardzo spodobał mi się ścieg do obrzucania w mojej Elnie, ale szyje się to tak powoli, że dosłownie zasypiałam przy maszynie :)  Warto było się poświęcić, bo wnętrze wygląda teraz elegancko.
Spodnie się tacie spodobały,  śmiga w nich teraz codziennie po domu. Cieszy mnie to ogromnie :)
Ja w ramach prezentu dostałam nagłówek na bloga. Tata z wykształcenia jest chemikiem, ale większość życia zajmuje się grafiką komputerową. Cały czas zastanawiam się nad kolorystyką, ale pomysł bardzo mi się podoba :))


Muszę przyznać, że fajnie mi się szyje męskie rzeczy.  Mam już w planach kolejne , bardziej ambitne :)

21 komentarzy:

  1. Fajne spodnie, no i fajnie że tata w nich chodzi^^

    OdpowiedzUsuń
  2. no to super , że prezent trafiony! :) A nagłówek jest świetny! zazdroszczę, że masz od tego tatę, bo ja muszę wszystko sama robić, a podstawowe umiejętności w gimpie nie zawsze wystarczają :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wcześniej nie mogłam się go doprosić o nagłówek i sama robiłam. Na szczęście natrafiła się okazja :D

      Usuń
  3. Spodnie naprawdę są SUPER! :-) Nagłówek piękny! :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Spodnie super - bardzo cieszy, gdy prezent jest trafiony :)
    A nagłówek jest fantastyczny!

    OdpowiedzUsuń
  5. bardzo fajne spodnie, podoba mi się wykończenie w środku :) To zygzak zwykły?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ok, już doczytałam, że to taki ładny ścieg obrzucająco-usypiający ;)

      Usuń
    2. Ścieg nazywa się super strech, ale Twoja nazwa dużo bardziej mi się spodobała :)). W instrukcji napisane jest, że służy jednocześnie do zszywania i obrzucania tkanin elastycznych.

      Usuń
  6. Fajne i ładnie wykończone:) A nagłówek świetny!

    OdpowiedzUsuń
  7. Jestem pod mega wrażeniem spodni, co za postępy - zupełnie już profeska no i ten tutorial, super opisane, bardzo ładnie :-) Nagłówek od razu rzuca się w oczy :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie za dużo komplementów ostatnio od Ciebie dostaje ;) Dziękuję.

      Usuń
  8. Zapraszam do mnie po wyróżnienie: http://maria-tamara-moda-i-szycie.blogspot.com/2013/12/kolejne-wyroznienie.html

    OdpowiedzUsuń
  9. No właśnie, genialny prezent! Ode mnie też wszyscy dostają, tylko te przydatne prezenty,nie ma miejsca na żadne ekstrawagancje! :D Rewanż za prezent uważam za równie udany! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jej, ale pięknie uszyte!! Jestem zachwycona!!

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie ma jak własnoręcznie wykonane prezenty, najwartościowsze. Banerek podoba mi się.
    Wszystkiego dobrego na Nowy Rok 2014!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sama lubię takie prezenty dostawać. Wiadomo, że ktoś włożył w nie dużo pracy. Również życzę wszystkiego najlepszego na Nowy Rok :)

      Usuń
  12. Najlepsze noworoczne życzenia na 2014 rok !!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo. Również życzę samego dobrego w nowym roku.

      Usuń

@Suzospiracje na INSTAGRAM

Obsługiwane przez usługę Blogger.