Uwalniam

Odkąd szyję, często zdarza się, że dostaję różne tkaniny, nici, wstążki, gumki, tematyczne książki od rodziny, znajomych i ludzi, których nawet nie znam. Muszę przyznać, że na początku byłam zaskoczona tą ofiarnością.  Bardzo cieszy mnie każdy otrzymany "przydaś szyciowy" i zawsze staram się go wykorzystać jak najlepiej umiem.


 Kilka postów wstecz wspominałam, że dostałam worek z resztkami tkanin. Są to piękne, bardzo cienkie dzianiny. Biała z cudownym wzorem wpadła  w moje ręce jako pierwsza. Krój musiał być prosty, bo tkanina okazała się śliska i dość trudna w szyciu. Kawałek nie był dość duży, więc z pudła wygrzebałam pasującą kolorem, bordową dzianinę. Zamiast tracić czas na przeglądanie wszystkich gazet z wykrojami jakie posiadam, sięgnęłam po jedną z moich ulubionych koszulek. Złożyłam na pół, przyłożyłam do materiału i wycięłam dodając zapasy na szwy.
 
Przód to tkanina z resztek, tył bordowy.


Jak widać dół przodu wyrównałam, zaokrąglenie zostawiłam tylko z tyłu. Zszyłam ramiona, podłożyłam otwory na ręce i połączyłam boki szwem francuskim. Dekolt wykończyłam bordową dzianiną i podłożyłam dół. Jedynym utrudnieniem była konieczność zmieniania nici z bordowych na białe. Uważam, że całość szyta jednym kolorem wyglądałaby mniej estetycznie :)


Po paru praniach bluzka trochę się zmechaciła, na szczęście tylko wewnątrz ;)





Jeden kawałek uwolniony, ufff. Biorę się za resztę.

15 komentarzy:

  1. Wyglądasz w niej super! Piękny jest ten wzorek :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fantastyczny efekt, jestem pod wrażeniem :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Widzę, ze tych tkanin i dzianin masz na tyle dużo, że bez problemu możesz idealnie dobrać kolory:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dużo nie mam. Większość to tak małe ścinki, że ciężko je na coś wykorzystać. W tym przypadku miałam szczęście :)

      Usuń
  4. Masz zmysł do łączenia materiałów, bardzo smaczna kompozycja :-) Podziwiam umiejętność szycia "odwzorowującego", bo ja mam opór, wolę bezpiecznie z wykroju.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Pierwszy raz szyłam odwzorowując. Nie było tak strasznie i na pewno jeszcze będę korzystała z tego pomysłu. Świetne to jest, jeżeli zależy nam na szybkości :)

      Usuń
  5. piękny wzorek :) idealnie przyszyty ściągacz przy dekolcie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Eee ja tam widzę jeszcze małe niedociągnięcia, ale cały czas się ćwiczę :)

      Usuń
  6. No super prezent, faktycznie śliczny wzór :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wyszło idealnie, pięknie dobrałaś kolory!

    OdpowiedzUsuń
  8. ta bluzka jest prześliczna ;o idealnie dobrałaś kolory :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałam szczęście, dobrze jednak mieć jakieś tkaniny w zapasie. Wcześniej kupowałam i szyłam na bieżąco i czasami brakowało mi tej możliwości kombinowania, łączenia kolorów i tkanin. Teraz powoli zapełniam pudła :)

      Usuń
  9. Wygląda na Tobie rewelacyjnie!!

    OdpowiedzUsuń

@Suzospiracje na INSTAGRAM

Obsługiwane przez usługę Blogger.