Assassin's Creed hood- jak uszyć

  Praca na moim starym komputerze wykańcza mnie psychicznie. Jakby specjalnie robił mi na złość. Oczywiście zamiast odkładać pieniądze na nowy sprzęt ja wolę kupić sobie nową tkaninę:). Muszę więc męczyć się nadal. W zaciętej walce z ciągle zawieszającym się systemem udało mi się jednak przygotować obiecany instruktarz szycia kaptura. Projekt wzorowany jest na grze Assassin's Creed. Całą bluzę możecie dokładniej obejrzeć w tym poście.


Zaznaczam od razu, że kaptur powstawał metodą prób i błędów. Jego konstrukcja pewnie poprawna nie jest ;) Ważne, że dobrze się prezentuje.

Przed przystąpieniem do pracy należy przygotować sobie :
-nożyczki,
-szary papier, ołówek, linijkę, 
-dwa kawałki tkanin na wierzch i spód kaptura ( długości ok. 50cm),
-nici pasujące kolorystycznie do wybranych tkanin.

 1. PRZYGOTOWANIE FORMY
 Poniżej znajduje się forma na kaptur. Należy przerysować ją na szary papier. Wymiary nie zawierają dodatku na szwy. Proponuję dodać na nie ok. 1,5 cm.
 Kaptur wyjdzie dosyć duży. Można go zmniejszyć skracając na formie część "c" od góry, i proporcjonalnie część "e" po długości ( np. zamiast 67cm w części "c" dać 60cm, a w części "e" zamiast 44,5cm i 42 cm- kolejno 37,5 cm i 35cm).
Narysowany szablon należy wyciąć.

2. KROJENIE
 Z tkaniny wierzchniej wyciąć:
 "a"  1 raz z podwójnie złożonego materiału,
 "b"  1 raz z podwójnie złożonego materiału,
 "c"  1 raz z podwójnie złożonego materiału,
 "d"  2 razy,
 "e"  2 razy
Te same elementy należy wykroić z podszewki.


Zapasy na szwy dodawałam dopiero na tkaninie. Najpierw wycięłam elementy z podszewki i przykładając je do tkaniny wierzchniej  kroiłam wzdłuż brzegów. W ten sposób miałam wszędzie identyczne zapasy.

Tak wyglądają gotowe do zszycia elementy kaptura :

3. SZYCIE

Połączyć element "a" z elementem "b". Każdy szew należy rozprasować. Dla dodatkowej ozdoby można zrobić stębnowania tuż przy szwach.

Zszytą już część połączyć z elementem "c".  Ponacinać zapasy szwów.

Zszyć elementy "d" i "e".

Gotowy panel środkowy zszyć z panelami bocznymi. Zapasy szwów ponacinać na łukach.


Gotowy wierzch kaptura:

Uszyć kaptur z podszewki w sposób podany wyżej.

Nałożyć wierzch i spód kaptura prawymi stronami do siebie.

Spiąć szpilkami. Przeszyć wzdłuż brzegów pozostawiając otwór na wywrócenie kaptura.

Wywrócić kaptur na prawą stronę.
 

Przeszyć kaptur przy brzegach zamykając jednocześnie dziurę pozostałą po wywracaniu.

 Gotowy kaptur można przymocować do bluzy za pomocą guzików lub zatrzasków.



6 komentarzy:

  1. Ło rany tyle roboty z samym kapturem, chyba nie na moje nerwy chociaż prezentuje się bardzo fajnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ten kaptur jest świetny :) jeszcze nigdy się z takim nie spotkałam :) bardzo fajny, dokładny tutorial :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super ! Długo szukałam takiego poradnika dzięki <3 Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Niezwykle piękny wyszedł Ci ten kaptur! :) Szyłam ostatnio podobny, ale bez tak ładnego wykończenia na plecach. Szyłam zwykły kaptur z czubkiem, ale odszyty w środku na czerwono. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. mrrr.... chyba się skuszę. tylko bluże też muszę uszyć, bo do innej nie będzie mi kaptur pasować. jesteś moim mistrzem.

    OdpowiedzUsuń
  6. WIelkie dzięki!! Szyje cały strój i kaptur zostawilam na deser i dzięki tobie wiem jak go zrobić. Troche go przerobie bo zależy mi żeby był dokładny cosplay z 2 częsci gry :) Ale już wiem od czego ugryźć temat.

    OdpowiedzUsuń

@Suzospiracje na INSTAGRAM

Obsługiwane przez usługę Blogger.