Liściasta

 Gdy tylko ujrzałam na sklepowej półce materiał w wielkie zielone liście wiedziałam, że powstanie z niego dziewczęca sukienka. Zbyt długo zwlekałam i uszyłam ją dopiero w sierpniu. Niestety pogoda się zepsuła i sukienkę wyjęłam z szafy może ze dwa razy. Nie zdążyłam się nią odpowiedni nacieszyć, ale już stała się jedną z moich ulubionych.


 Sukienkę uszyłam na podstawie wykroju z Burdy 5/2014, model 108. Wybrałam opcję z krótszymi rękawami. Tkanina z której szyłam to sztywniejsza bawełna. Dzięki temu dół fajnie odstaje i nie muszę nosić pod spodem tiulowej halki. Górę uszyłam z pojedynczej warstwy materiału. Przy tym wykroju należy zwrócić uwagę na mocno wycięty dekolt. Ja jeszcze na papierze minimalnie go zmniejszyłam. Poprawiło to na pewno komfort noszenia. Zamiast z boku, zamek wszyłam z tyłu. Jest z odzysku i nie chce się u góry blokować, czasami się odpina. Przed przyszłymi wakacjami wszyję u góry haftkę, mam nadzieję, że problem zniknie.


Sukienka: uszyłam na podstawie modelu 108 z Burdy 5/2014
Tkanina: sztywniejsza bawełna 150cm/100cm
Zdjęcia: Dawid

34 komentarze:

  1. Materiał śliczny! Sukienka wyszła Ci cudownie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękna! Cudowna tkanina :) Bardzo ładnie Ci w takich kolorkach. I świetna sesja :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie dziwię się, że te liście przyciągnęły Twoją uwagę, są bardzo efektowne. To bardzo dobra wiadomość, że można ją szyć z pojedynczej warstwy, bo to mnie akurat jakoś odwiodło od tego modelu, nie potrafiłam sobie wyobrazić, jak to uszyć. Pokazałabyś na zdjęciu, jak wygląda odszycie dekoltu i opisałabyś, jak sobie poradziłaś z jego wyrysowaniem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odrysowałam górną część sukienki tak na 10-12 cm od dekoltu, przyszyłam prawą do prawej, wywinęłam i przestębnowałam. Dodatkowo przyszyłam do szwów na ramionach i środku przodu, aby odszycie nie wyłaziło na zewnątrz. Użyłam na to resztki podszewki, aby nie było tam za grubo. Może jeszcze dzisiaj uda mi się wstawić zdjęcie.

      Usuń
    2. Nie wydaje się skomplikowana ta operacja, może kiedyś spróbuję :-)

      Usuń
  4. Pięknie podkreślony dekolt. I świetna tkanina. Szkoda, że lato już się kończy...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wielka szkoda. Bardzo źle znoszę zimę. Upały za to kompletnie mi nie przeszkadzają :)

      Usuń
  5. Super kiecka i super w niej wyglądasz :)

    OdpowiedzUsuń
  6. To jest cudeńko!!! <3
    Serio. Wszystko. Krój, materiał i to, jak leży na Tobie.
    Widziałam ten wykrój wcześniej i szalenie mi się podobał, tylko dekolt faktycznie był za głęboki. Dobrze, że sobie z tym poradziłaś;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci przeogromnie ;). Dekolt jest nie tylko głęboki, ale też bardzo szeroki. Zapomniałam dodać, ale ramiączka też poszerzyłam bo inaczej by mi się zsuwały z ramion.

      Usuń
  7. Uwielbiam ten wykrój! Sukienka z niego czeka na weselne wyjście, a już myślę, czy nie uszyć sobie gorsetu z góry. Świetnie Ci wyszła :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest świetny! Fajny pomysł ze zrobieniem gorsetu z tego wykroju :)

      Usuń
  8. O rety zamarzylam o takiej ! :) musze w koncuuszyc sukienkę. wygladasz w niej idealnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Czekam w takim razie na tą Twoją sukienkę. Chcesz uszyć ten model, czy masz już na oku inny?

      Usuń
  9. Ekstra jest!!!!! No właśnie, dekolt zrobili tam prawie po pępek, ale sobie poradziłaś ;D dół marszczony i taki odstający wygląda super :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Długo zastanawiałam się czy zrobić dół marszczony, czy prosty- tak jak u Ciebie. Obie wersje bardzo mi się podobają. W sumie mogę uszyć jeszcze jedną. Sukienek nigdy za wiele ;).

      Usuń
  10. Zdecydowanie Twój krój :-) I ten dekolt! Po prostu cudna sukienka :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, to mój krój :). Testowałam wiele, ale w takich sukienkach czuję się najlepiej.

      Usuń
  11. Sukienka rewelacyjna! Koniecznie musisz robić zdjęcia w jakiś plenerach, bo te wszystkie śliczne ubrania lepiej by się w nich prezentowały. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale do tego by się lepszy aparat przydał. Obecny wariuje gdy się za dużo w tle dzieje. Nie łapie ostrości. Teraz zbieram na overlock, Następna skarbonka będzie na lustrzankę :D

      Usuń
  12. Świetna sukienka, ale najbardziej podoba mi się dekolt, ma idealny, serduszkowy kształt :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Śliczna, dekolt wspaniały, bardzo kobiecy :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Rewelacyjna! Podziwiam! Do jesiennych botków też się nada :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Prześliczna:) Fason zdecydowanie Twój. I nie martw się, że uszyta późno, będzie na przyszły sezon jak znalazł:)Ten model ma fantastyczny dekolt, coś z podobnym sama kiedyś uszyję:)

    OdpowiedzUsuń
  16. chyba najlepsza sukienka z tego wykroju jaką widziałam w necie. Świetna!

    OdpowiedzUsuń
  17. Śliczna sukienka! Świetny wybór materiału i modelu! Bomba :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Piękna! Zobaczyłam ją na Modnej Polce i tak mi coś intuicja podpowiedziała, że była szyta samodzielnie :). Nic tak nie leży, jak ciuch uszyty sobie na miarę, prawda?

    OdpowiedzUsuń

@Suzospiracje na INSTAGRAM

Obsługiwane przez usługę Blogger.