Luźne spodenki


    Ostatnio na pogodę nie ma co narzekać. Ja kocham lato i największe upały mi nie przeszkadzają. Za zimą nigdy nie zdarza mi się zatęsknić. Wysokie temperatury nie zniechęcają mnie nawet do szycia. Prasować też mogę.  Dobrze się składa, bo okazało się, że mało mam letniej garderoby. Starałam się ją uzupełnić w zeszłym roku, ale nie osiągnęłam celu. Po białej koszulce w kolejce do szycia ustawiły się luźne szorty.


   Krótkie spodenki jakie posiadam są dosyć przylegające, a w upały lepiej sprawdzają się te luźniejsze. Poszłam na łatwiznę. Złożyłam tkaninę, przyłożyłam przy zagięciu szablon na tył spodni  i wycięłam. Postąpiłam tak dwukrotnie. Otrzymałam w ten sposób tylko dwa elementy i pozbyłam się szwu bocznego. Jednak tak zostawić tego nie mogłam. Podkrój tyłu powinien być znacznie głębszy niż przodu. Wystarczyło z jednej strony odciąć trochę materiału. Ja zrobiłam to po przyłożeniu szablonu przedniej nogawki. Zszyłam obie części. Doszyłam kieszonki. Spodobał mi się brzeg fabryczny tkaniny, więc go wykorzystałam. Doszyłam tunel z gumką. Aby nie było tak smutno stębnowania zrobiłam jasną nitką.
  Materiał jest zdobyczny. Są to jakieś resztki z zakładu zajmującego się szyciem garniturów. Kolorem przypomina jeans, ale nim nie jest. Wykorzystałam go ze względu na to, że jest bardzo cienki i lekko elastyczny. Myślałam, że będzie idealny, ale niestety czepiają się go wszystkie pyłki latające w powietrzu.


10 komentarzy:

  1. "Ja kocham lato i największe upały mi nie przeszkadzają. Za zimą nigdy nie zdarza mi się zatęsknić." - moje słowa!!! ;-))) Spodeneczki super, muszę sobie takich kilka sztuk uszyć :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Takie spodenki są zawsze na czasie:) A co do czepiania się pyłkow, to właściciele futrzaków wiedzą coś o rezygnowaniu z tkaniny no bo "przecież sierść się do tego będzie strasznie czepiać "...:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Takie spodenki są zawsze na czasie:) A co do czepiania się pyłkow, to właściciele futrzaków wiedzą coś o rezygnowaniu z tkaniny no bo "przecież sierść się do tego będzie strasznie czepiać "...:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Swietne sa i bardzo pasuja do tych zgrabnych nog:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajne i na luzie :) Przypomniałaś mi, że Młoda męczy mnie o coś podobnego od dłuższego czasu :)

    OdpowiedzUsuń
  6. super wykonane!
    zapraszam do siebie - http://maddlenn.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Zdolniacha :) Ja się męczę w te największe upały

    OdpowiedzUsuń
  8. Do latania w upały jak znalazł :D

    OdpowiedzUsuń

@Suzospiracje na INSTAGRAM

Obsługiwane przez usługę Blogger.