Bluzka z rozcięciami po bokach



  Przeglądając portale internetowe i spoglądając na wystawy sklepowe rzuciło mi się w oczy stosowanie w różnych częściach garderoby rozcięć po bokach. Jeśli chodzi o swetry, bluzki i bluzy wydało mi się to dosyć ciekawym a nawet praktycznym rozwiązaniem. Odzienie jest długie, lepiej ogrzeje albo chociaż nerki zasłoni, a no i łatwo się do kieszeni dostać.


Nie byłam przekonana, czy ten krój będzie dobrze prezentował się na mojej sylwetce. Jak na razie widziałam go tylko na modelkach i manekinach, a ja jednak proporcjami od nich odbiegam. Obawy okazały się jednak niepotrzebne. Czuję się w takim fasonie bardzo dobrze i już zastanawiam się z jakiego materiału uszyć kolejny egzemplarz.


Materiał: Do uszycia wykorzystałam dosyć grubą dzianinę kupioną za całe 6 zł za metr. Zainteresował mnie jej kolor i gdyby była przyjemna w dotyku byłoby idealnie. Niestety tak nie jest. Bluzka jest próbna, więc materiałów lepszych gatunkowo szkoda było mi stosować.

Zużycie materiału: ok. 150 cm x 150 cm.

Wykrój: Jest bardzo prosty. Myślę, że każda miłośniczka szycia ma w swoich zasobach wykrój na prostą bluzkę (jeśli chcemy szyć z dzianiny, możemy wybrać formę bez zaszewek piersiowych). Wystarczy ją tylko wydłużyć jak na rysunku poniżej.


W przypadku mojej bluzki tył ma długość 87 cm, a przód 72 cm. Rozpierdaki zaczynają się pośrodku odległości między wysokością talii, a wysokością bioder. Długość bluzki może być oczywiście dowolna, a "rozcięcia" mogą zaczynać się nawet od talii. Jak kto lubi, jak komu wygodnie.

Co bym poprawiła: Nie do końca podoba mi się plisa przy dekolcie. Zastanawiam się, czy przy grubszych materiałach nie lepiej wyglądałoby odszycie.

10 komentarzy:

  1. Czas najwyższy żebym przeprosiła się z maszyną bo jak oglądam takie fajnie rzeczy to aż chce się je mieć i wcale nie wygląda że to "próbna bluzka" bo materiał mi do niej pasuje :) Pozdrawiam, Mariola :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Materiał z wyglądu mi się podoba, ale niestety "gryzie" :/
      Pozdrawiam również :)

      Usuń
  2. Wszystkim przedstawicielkom płci pięknej
    składam najserdeczniejsze życzenia zdrowia,
    pomyślności i samych pięknych dni w życiu.
    Życzę by uśmiech rozpromieniał Wasze twarze
    i byście zawsze czuły się doceniane.

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetna bluzka. Do spodni choć nie tylko oczywiście - idealna!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Nie pomyślałam o noszeniu jej do czegoś innego niż spodnie. Muszę zobaczyć jak wygląda w innych zestawieniach.

      Usuń
  4. Fajna, ja pewnie zaokrągliłabym rogi ;) Nie wiem co nie podoba Ci się w plisce, nie widać jej dobrze ;) Dzianina bardzo ładna :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Szkoda, że nie jesteś zadowolona z materiału, bo kolor ma bardzo ładny :) Fakt, że bluzki z takim rozcięciem są teraz bardzo na czasie wcale mi nie przeszkadza. A nawet przyznaję, że często stosuję taki krój u siebie. Może to i głupie, ale dopasowanie szerokości bluzki zawsze mi sprawiało trudności (nigdy nie umiem znaleźć tej idealnej). Przy takich rozcięciach materiał sobie po prostu zwisa jak chce i jego nadmiar lub brak nie razi mnie tak bardzo:)

    OdpowiedzUsuń

@Suzospiracje na INSTAGRAM

Obsługiwane przez usługę Blogger.