Spódnica trapezowa z zamkiem

spódniczka w kształcie litery A z kieszeniami

Spódnicę uszyłam około pół roku temu, ale dopiero niedawno zauważyłam, że jeszcze jej na blogu nie pokazywałam. Krój trapezowy, zamek z przodu i spore kieszenie. Ostatnio można znaleźć sporo takich modeli na sklepowych wieszakach, ale ja wolałam uszyć swój egzemplarz samodzielnie.


  Szycie w tym wypadku było ekspresowe. Wszystko dlatego, że spódnica powstawała na konkurs, a instrukcja jej zrobienia miała się mieścić w pięciominutowym filmiku. Aparat nagrywał i nie można było sobie robić co chwilę przerw na herbatę lub pogaduchy.
  Wykrój robiony był od razu na materiale. Przy prostych modelach i szyciu dla siebie może i to się nawet udać. Znamy swoją sylwetkę, szyliśmy podobne rzeczy i wiemy jakie poprawki zwykle wprowadzaliśmy do podstawowego wykroju. Przy szyciu z dzianiny  będzie łatwiej, bo dużo "wybacza", ale rysowanie na rozciągliwym materiale nie należy do specjalnie przyjemnych. Osobiście wolę jednak zostać przy robieniu wykrojów na papierze. Zawsze można sobie taki złożyć, schować do segregatora i korzystać z niego ile razy tylko zechcemy. Wystarczy dodać zamek, kieszenie, falbankę i z jednego wykroju mamy kilka różnych ciuchów. Rysując od razu na  materiale całą czynność odmierzania i łączenia linii będziemy musieli powtarzać za każdym razem.
 Spódnica powstała z resztek wełny, którą wykorzystałam do uszycia rękawów w moim pierwszym płaszczu.
  Filmik możecie obejrzeć tutaj. Jeśli już będziecie korzystać z tej instrukcji polecam jednak narysować wykrój na papierze. Wiadomo, że lepiej pomylić się na pergaminie niż na materiale.


4 komentarze:

  1. Prosto i na temat! Fajna młodzieżowa spodniczka. Całe lata rysowałam bezpośrednio na materiale przed krojeniem ale teraz z wygody wolę zrobić papierową formę podstawową - wbrew pozorom to oszczędność czasu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetna spódnica! Z jednej trony wolę bardziej eleganckie rzeczy, ale kiedy widzę u Ciebie tę spódnicę, to myślę sobie, że fajnie byłoby taką mieć! Wyglądasz w niej świetnie :) No i miejsce do zdjęć piękne, też tam kiedyś byłam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetna spódniczka! Faktycznie ostatnio widziałam 2 czy 3 dziewczyny w podobnych i też bardzo zapragnęłam takiej :)
    Muszę sobie taką sprawić.

    OdpowiedzUsuń
  4. Spódnica jest przegenialna ! :) bardzo mi się podoba

    << Pozdrawiam 21-letnia mama z bloga http://creamshine.blogspot.com >>

    OdpowiedzUsuń

@Suzospiracje na INSTAGRAM

Obsługiwane przez usługę Blogger.